Text

Välkomna till min blogg Vackra Hem

tisdag 29 april 2014

Sista aprilväder idag

Idag var det tråkigt att vakna, grått, kallt och regn. Det är bara att gilla läget och vara inne och vila, efter en hemsk magsjuka, tömde mig helt. Har inga krafter kvar och jag ska jobba imorgon, vet inte om jag orkar. Vi var på grillfest i lördags hos grannarna och jag hann i stort sätt bara äta klart, så började jag må dåligt. Det var tur att jag gick hem, för jag fick lov att gå på toa direkt. Där satt jag hela kvällen...
Det är inte länge sedan jag var så här, varför är jag så mottaglig....jobbade i fredags och då var det magsjuka där. Man är väldigt utsatt med att arbeta inom äldreomsorgen. Nu missar jag arbetsdagar...
Jag har fått en ny telefon, en vit och den kostar 199:-/mån. Då kan jag ringa och sms, hur mycket jag vill, det passar mig bra.
Undra hur jag ska sköta mitt olivträd, så att det inte dör för mig. Jag vet det är svårt att, få det att överleva...
Det får nog inte övervattnas eller torkas ut, så jag måste ge det extra kärlek tror jag....

Inga kommentarer: