Text

Välkomna till min blogg Vackra Hem

fredag 13 mars 2015

Fredag tur eller otursdag....

Bosse och jag gick en promenad med tjejerna på förmiddagen....men jag fick ont i magen, så jag gick hem.
Det är så fruktansvärt jobbigt, att känna så här...inte orka något, få ont...Igår städade jag lite och klippte Bosse och då fick jag efter ett tag så ont i magen, att jag fick lov att gå och vila... Det känns som om magen ska spricka, när det gör ont....svimfärdig, illamående och supertrött....Doktorn ringde igår och han tyckte jag skulle äta Kreon, för att se om det blev bättre...Han funderar om det är något fel på bukspottskörteln...att den inte producerar enzymer ut i magen och tarmen. Så min kropp inte tar upp mina näringsämnen ordentligt.
Ska äta tabletterna tre gånger om dagen, ska sedan tillbaka till doktorn 25/3....
Är fortfarande sjukskriven...Ja hur ska jag kunna jobba, när jag mår som jag gör....skit.
Det känns som varannan dags mående,mår jag lite bättre en dag och gör något, så är jag skit dålig nästa dag....
Solen skiner iallafall idag....härligt. Det är ju fredag den 13 idag....undra vilken dag det är för mig tur eller otursdag....det är nog en tur dag, tror jag....

Inga kommentarer: